"goede"waardes TSH en T4

Vertel hier waar je zoal tegenaan loopt

"goede"waardes TSH en T4

Berichtdoor bbqg » zo 22 apr 2012, 10:45

Hoi

is er iemand die me een richting kan geven welke waardes van je TSH en T4 "goed" zijn..
waar moet je met je Thyrax inname naar toe werken.....

ik sukkel nu al 10 jaar, en de klachten die ik nu heb blijven maar duren

depressie (ook door trauma), veel angsten, moe, dikker worden, concentratie problemen, geheugen problemen

ik heb al zoveel therapie gehad, dat ze me nu helemaal aan het onderzoeken en doorlichten zijn, om te bekijken waarom de therapieen niet aanslaan..

gr Brigitte
sinds 24-8-12
TSH - <0.1 / T4 - 22.4 / B12 - 320
Thyrax 200 / citalopram 10 / pantoprazol 40
slik nu met grote regelmaat oxazepam 20.
bbqg

Re: "goede"waardes TSH en T4

Berichtdoor Prutser » zo 22 apr 2012, 22:36

bbqg schreef:is er iemand die me een richting kan geven welke waardes van je TSH en T4 "goed" zijn...

Dat verschilt per individu, maar de meeste Thyrax/Euthyroxgebruikers voelen zich het best bij een laagnormale TSH (rond de 1 of wat lager) en een hoognormale FT4 (meestal rond de 20, maar het hangt een beetje af van de referentiewaarden van het lab). Ik meen vaak te zien dat bij jonge mensen een wat lagere TSH 'optimaal' is dan bij oudere.

ik sukkel nu al 10 jaar, en de klachten die ik nu heb blijven maar duren
depressie (ook door trauma), veel angsten, moe, dikker worden, concentratie problemen, geheugen problemen
ik heb al zoveel therapie gehad, dat ze me nu helemaal aan het onderzoeken en doorlichten zijn, om te bekijken waarom de therapieen niet aanslaan..

Welke mogelijke lichamelijke oorzaken zijn tot nu toe bij jou onderzocht?
I could do great things if I wasn't so busy doing little things
Prutser

Re: "goede"waardes TSH en T4

Berichtdoor bbqg » ma 23 apr 2012, 09:40

Hoi Prutser

Ik ben onderzocht op schildklier / vitamines / mijn algemene bloedbeeld is al meerdere keren onderzocht..
voor de rest is alles op het psychische vlak gebeurt... omdat mijn schildklier problemen net na mij psychische problemen aan het licht kwamen..

gr brigitte
sinds 24-8-12
TSH - <0.1 / T4 - 22.4 / B12 - 320
Thyrax 200 / citalopram 10 / pantoprazol 40
slik nu met grote regelmaat oxazepam 20.
bbqg

Keer terug naar Hypothyreoïdie en psychische klachten